HARI-HARI TERAKHIR DI BULAN RAMADHAN 1432H / 2011

Nampaknya hari ini masuk minggu2 terakhir di bulan penuh kemuliaan ini, sedih..sayu..pilu..bercampur baur dalam hati dan bermain di perasaan, ya Allah lanjutkan usiaku, suami, anak2 dan ibu2 kami untuk bertemu Ramadhan di tahun depan, kedua ayah kami telah kembali kerahmatullah, semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh mereka.


Sepuluh Ramadhan terakhir, sedang kita melaluinya sekarang, adakah kita antara hamba yg bertuah bertemu dengan malam lailatul qadar, malam penuh keberkatan ini, insyaAllah mudah2an. Suami saya mula beriktikaf di masjid, mengikuti qiamulail yang di adakan di masjid, semoga berkat dan rahmat dari Ilahi turun kepada kami ya Allah. Muhammad, anak yang sulung...tidur berlapikkan toto semata2 nak bangun sembahyang malam, alhamdulillah, dlm usia 14 tahun sudah ada kesedaran itu, mama doakan yang terbaik untuk anak2 semua. Ya Allah,  di kesempatan yang masih ada ada ini, saya memohon yang terbaik untuk diri sendiri, suami, anak2..Muhammad, Aisyah, Hadi, Qayyum dan Hakim, tunjuki kami jalan yang lurus dan jalan yg diredhai, hidup dan matikan kami dlm iman. Utk anak2 semua ya Allah, sempurnakan kehidupan mereka dunia dan akhirat, utk kami suami isteri ... semoga kebahagiaan yang sedang dikecapi akan berkekalan hingga ke akhirat, insyaAllah, untuk kedua ibubapa kami, semoga kalian senantiasa dibawah lindungan kasihsayang Allah. Untuk saudara mara, sesama Islam, percayalahlah Islam adalah agama berkasih sayang, andainya kalian sengsara, kami jua turut terasa.


Persiapan utk menyambut Syawal hanya dilakukan dengan sederhana. Baju utk anak2 telah saya sediakan sejak awal lagi, beli je yang siap senang cerita, nak jahit sendiri tak pandai, rugi jugak kan tapi nasib baik anak perempuan seorang je.

Comments

Popular posts from this blog

Catatan duka