PoLItIk....pOliTik..POLITIK



Sehari dua nih..eh2.. bukan dh berbulan-bulan, politik Malaysia ni makin panas..makin panas, pada saya le kut sbb kecenderungan saya mengikuti perjalanan politik Malaysia, sementelah pulak boleh dikatakan semua adik beradik saya minat berbicara pasal politik, tapi takder pun yang jadi Ketua Cawangan apatah lagi YB..haha....

Dalam group wasap keluarga kami bila ada isu, dlm tu lah berbahasnya, almaklum duduk jauh2...bila sesekali berjumpa..oiii macam2..seronok.. takder rahsia kau sokong sapa kau pangkah sape...tiada istilah undi itu rahsia, demokrasi kan. Tapi ingatlah sebagai makhluk yang bergelar manusia kita akan dipersoalkan setiap yang kita buat di dunia ini di akhirat nanti, ada pembalasan nya...

Kecenderungan saya adalah pada parti yang berteraskan Islam, dulu tak perlu fikir panjang untuk pangkah sape....andaikata parlimen dibubarkan tahun ni saya dah boleh buat pilihan sape nk saya pangkahkan...BN mmg tiada dalam senarai...huhu..sorry..., yang jadi masalah sekarang ni sape sape sape....PAS pun berpecah menyebabkan lahirnya, AMANAH yang membawa slogan Rahmatan Lil Aalamiin. Dengar cerita PAS dh nak gabung dengan UMNO...ishhh...seronoknya...selepas kematian Tok Guru Nik Aziz, Pas jadi celaru...kami rakyat yang keliru woiiii...............tolong la para pemimpin, korang yang kami pilih bukan nak suruh korang jadi kaya buncitkan perut korang, kami pilih kome tu utk jaga kami tau tak???? Kadang2 saya heran masa belum jadi YB, pakai kereta pun gitu2 jer, lepas jadi YB amboi mak...besor2nye kereta...banyak pulak tu, dan2 tu banyak duit kome yekkk... Tolong la, jaga le kebajikan kami sebagai rakyat...jgn disusahkan kami dengan cukai itu cukai ini...harga barang mahal, takkan le 60 thn merdeka, 60 thn korang memerintah...rakyat makin susah...pemimpin yang kaya raya...heyyy patutnya kome yang jadi kuli kume tau sebab kume yang pilih kome... Tapi yang saya geramnya ada jugak rakyat yang bodoh..pemimpin terang2 dh susahkan kita..dia undi jugak yang tu...Ya Allah, Tuhan bagi otak dan akal fikiran....

Saya suka baca group wasap suami saya punya...syok...sbb setiap isu yang keluar mesti masuk dlm group, mcm2 komen..ada yang sokong ada yang tak...suami saya...saya yang baca wasap dia...pastu citer kt dia...tak komen apa pun...takut subahat katanya...ha ah...orang baik le katakan saya ckp kt dia. Wasap group saya.....takder isu besar mungkin tak mahu singgungkan perasaan kawan2. Ye lah...kawan2 saya semua orang Perak, suami saya dan kawan2nya orang Kelantan...orang Kelantan ni memang denyut nadi dia ni sentiasa berpolitik kut, sebab tu lah masa Almarhum Menteri Besar ATGNA ada, beliau selalu sebut, Kelantan adalah Universiti Politik terbuka...betul dia cakap, anak2 saya boleh diajak berbual tentang politik, sampaikan Hakim, anak bongsu saya 11 tahun kenal siapa Rosmah....

Kalau ngundi tahun depan...saya nak undi sape yek....emmm...tengok keadaan lah, kalau PAS UMNO bergabung...bye2 le kut, saya undi Amanah @ Pakatan Harapan...yahooo.................................................jangan marah adik beradik ku, sayang korang ketat ketat..huhu

Comments

Popular posts from this blog

Catatan duka