DUGAAN, MuSIbAh ataU uJiAn!!!!

Ingat lagi catatan2 saya yg terdahulu...saya memohon kpd Ilahi kebahagiaan hidup di dunia & akhirat, bahagia bersama keluarga, di jauhkan dari segala dugaan yg boleh menggugat ketenangan hati, ya..saya akui amat takut pada sebarang dugaan & ujian dari Allah, pdMU aku berlindung dan memohon pertolongan. Mungkin pembaca...hahaha.. perasan ada peminat, tak per lah sekurang2nya lepas jugak gatal tgn saya ni dpt mencurah isihati dan cerita, ye lah nak jadi novelis  tak kesampaian, cita2 ku terdampar dilautan sepi... ye mungkin pembaca tertanya2.. ape hal le plak si manjaisa tu...


Gini citernya... sebulan nan lalu.. suami saya mengalami masalah tak boleh tidur, asal2nya dia jadi kembung perut, angin tak lepas, jadi pernafasan pun terganggu ler...dlm hati berkata..laki aku nak mati ker...ya Allah, lanjutkan usia suami ku, ye lah saya baru aje berhenti kerja, dah rasa seronok duduk kat rumah, almaklum suami bagi jugak gaji...Kami dah pergi ke 3 buah klinik, satu klinik tu memang dah mcm klinik keluarga kami sampai 3 kali pergi, doktor pun geleng kepala... ya Allah kenapa penyakit suami aku tak sembuh, rungsing dlm hati tapi saya kan antibodi kuat...depan anak2, depan suami tak tunjuk pun kerunsingan itu, tp dibelakang berderai2 airmata, suami saya baik, saya takut dia mati dulu sbb org selalu kata org baik Allah sayang..aduii..dh berbolakbalik hati, ya Allah ampuni dosaku kerana berperasangka macam2. Ada satu klinik tu dia bukak 24 jam, pukul 4 pagi kami pergi...masa tu saya rasa semangat suami saya dh jatuh, jadi takkan saya nk tunjuk kerungsingan saya pulakkan. Hospital Pakar 2 kali kami pergi tak der kesan apa2, kali ketiga pergi kena tahan...siap masuk ICU lagi, masa tu dh pukul 1 pagi, mlm2 dlm ICU tak boleh tunggu, saya kena balik sorang diri..dugaan pulak, saya kan penakut, nak turun lift...ya Allah selamatkan aku. Sampai rumah anak2 dah tidur, saya bernasib baik sebab tinggal dengan mak saya, jadi aper2 hal anak2 tinggal di rumah dengan nenek mereka. Sampai ajer kat rumah airmata dah serupa air hujan mencurah2...isy belum lagi laki mati...


Saya sambung lain kali ler citer ni ada gangguan dari anak2.

Comments

Popular posts from this blog

Catatan duka