Ingatan buat teman-teman


Tanggal 30 April 2017 merupakan hari yang bahagia untuk seorang teman, kawan dan sahabat sewaktu kecil saya, Sharidatun yang menerima menantu.....satu2nya menantu kerana anaknya tunggal, semoga kebahagiaan akan melingkari kehidupan anakmu kawanku, doakan yang terbaik untuk mereka dari dunia hingga akhirat.

Begitu lah pusingan hidup kita sebagai manusia, dulu kita anak kecil kepada kedua orang tua kita, kemudian menginjak dewasa bertemu jodoh masing2...alhamdulillah, dikurniakan cahaya mata...syukur kepadaMu Ya Rabb, terasa sempurna kehidupan.

Dalam kegembiraan terselit jua kesedihan, Ya Allah anakku telah menemui kehidupannya sendiri...seperti saya...menghitung hari demi hari, Ya Allah lambatkan lah perjalanan masa ini, biar anakku kekal bersamaku lagi...tapi mustahilkan???? Anak saya yang sulung sudah 20 tahun, tinggi cita-citanya ingin melanjut pelajaran ke Universiti Madinah, dalam helaan nafas berbaur harapan dan kesedihan...makbulkan segala impiannya Ya Allah.

Hidup kita terlalu singkat teman untuk merasa terluka,sakit hati, sedih tp itulah realitinya kita adalah manusia yang diciptakan oleh Allah begitu dgn berbagai2 perasaan dan akal fikiran yg Allah swt kurniakan manafaatkan ia sebaik-baiknya.

 Tahun 2017, tahun yang menggembirakan saya kerana ramai kawan2 sewaktu disekolah rendah berjumpa semula di alam maya, syukur padaMu Ya Allah. Dulunya terasa amat mustahil utk berjumpa....rasa macam jadi budak2 balik. Dalam posting sebelum ni saya pernah tulis amat teruja jika dapat berjumpa kawan2 sewaktu kecil...begitulah jadinya. Nama2 yang disebut dipanggil dalam group wasap yang lelaki le ada sebahagiannya tak kenal pun yang mana satu...aduiii..haha..sorry ye kengkawan...tp teruja memang teruja sesangat....Kamal, Idris Che Ya, Draces Kuda, Rohaidi, Idi...tak ingat dh mcamana mukanya.....dulu2. Mcm Rosnizam pernah dtg rumah saya, saya duk perati duk cari mukanya zaman kecik...tak jumpe beb...aduhhh, begitu jugak dgn kwan2 perempuan...Sabariah mcm dulu jugak...anggun menawan, belanja laksa Nazri satu Ba... Suraimah...kalau jumpa tgh jln mungkin kene tgk betui2...betui ke kamu ni Imoh??? Sharidatun sendiri jumpa kt FB jer...ishh lain bebeno ropenye...makin lawa anak mami katekan...tp Anja ingat lg masa kecik kamu lari mcmane....Semah, Julaidah, Nor, Masiah, Marsiah dan ramai lg kawan2 yg lain yg masih dlm ingatan ataupun dh ingat2 lupe. Dlm ramai kwn2 saya tak pernah lupe kwn sepermainan Puspawati Mohd Said aka SURI...rindu sgt pdnya, mendpt kabar dari Marsiah, dia masih ada cuma sudah menetap ditmpt lain, minta tolong Marsiah dptkan no. fon dia tp masih belum berhasil.
Suri...dia tak pandai baca...dulu le...sekolah setakat tingkatan 3, dulu mcm tomboy...panjat pokok, cari ikan dalam sungai sekali ler dgn saya....tomboy ke saya ni...taklah cuma lasak jer...ingat lagi bila pokok rambutan berbuah
saya panjat pokok tu makan buah kat atas pokok...cam monyet.. 

Terlalu byk utk ditulis, namun dlm usia yang semakin meningkat, membataskan masa dan tenaga utk terus menulis, namun kawan2ku, kamu semua semua tetap dalam ingatan saya dari dulu hingga kini, saya doakan yang terbaik utk kalian, doakan jugak utk saya dan suami, terbaik di dunia dan di akhirat. Dlm usia yg semakin singkat, maafkan saya ye kawan andaikata dlm pertemuan di alam maya ada yang terasa, terguris.....saya cuma manusia biasa yg byk kelemahan. Cuma saya pohon pada Ilahi agar dpt dipjgkan umur saya dan suami dlm keimanan dan ketakwaan utk melihat kejayaan anak2 kami...Muhammad Abdul Aziz, Aisyah, Muhammad Abdul Hadi, Muhammad Abdul Qayyum dan Muhammad Abdul Hakim, utk melihat mereka menjadi manusia dlm ertikata yg sebenar.

Comments

Popular posts from this blog

Catatan duka

PoLItIk....pOliTik..POLITIK